Zaskoczony przez Big Soda na boisku piłkarskim

image

W ostatni weekend na boiskach piłkarskich wydarzyło się coś, co sprawiło, że babeczki w porównaniu z nimi wydawały się niesmaczne: Reprezentant 7 Up pracował z tłumem, oferując darmowe dietetyczne napoje gazowane rodzicom i dzieciom.

Kiedy dowiedziałem się o tym od kilku przyjaciół - i potwierdziłem to telefonem do naszego centrum rekreacji - poczułem, jak moje ciśnienie krwi wzrasta o 50 punktów.

Co w tym takiego wielkiego? W końcu to była dietetyczna soda, a nie zwykła. A rodzice i dzieci mogli po prostu powiedzieć "nie", jeśli nie chcieli.

To jest wielka sprawa, ponieważ to było złe. Ponieważ przemysł sodowy jest sprytny i niebezpieczny i wie, gdzie szukać dzieci. Ponieważ w ich marketingu jest drapieżna natura, która przyprawia mnie o dreszcze. Ich celem jest nawiązanie kontaktu z ludźmi i zbudowanie lojalności wobec marki, im wcześniej (i młodziej) tym lepiej.

Jeśli myślicie, że dramatyzuję, rozważcie słowa byłego dyrektora Coca-Coli Todda Putmana, który w zeszłym roku ujawnił, że w swoich działaniach marketingowych celowali specjalnie w dzieci:

"...W magiczny sposób, kiedy skończyłyby 12 lat, nagle zaatakowalibyśmy je jak banda wilków. Powiedziałbym, że 90 procent całego marketingu napojów bezalkoholowych jest skierowane do 12- do 24-latków. . .W ten sposób spędzaliśmy cały nasz czas... To była życiowa szansa".

I to ostrzeżenie, z Yale Rudd Center for Food Policy and Obesity:

"Napoje słodzone są najbardziej niezdrowym produktem spożywczym sprzedawanym dzieciom i są niestrudzenie i agresywnie kierowane w ich stronę... Firmy produkujące żywność i napoje wydały więcej na marketing napojów słodzonych wśród dzieci i młodzieży niż wydały na marketing jakiejkolwiek innej kategorii żywności lub napojów w tej grupie".

Fakt, że jest dieta soda na naszych boiskach piłkarskich sprawia, że gorsze dla mnie. Firmy sodowe są obecnie przy użyciu niskokalorycznych napojów w kampanii, aby odwrócić uwagę od sody prawdopodobnego związku z nadwagą, otyłością i chorobami, takimi jak cukrzyca. Trzymają się tych napojów jako dowód, że dbają o nasze zdrowie - i uspokoić nas, że nie musimy przestać pić sody, jeśli chcemy być zdrowi.

W rzeczywistości jednak, dietetyczne napoje gazowane są powiązane z takimi schorzeniami jak zespół metaboliczny i choroby sercowo-naczyniowe. Zobacz prawdziwą prawdę o tym, co soda robi dla zdrowia w tym filmie tutaj z Center for Science in the Public Interest i parodii reklamy Coli tutaj.

W swojej obronie, człowiek odpowiedzialny za naszej ligi piłki nożnej nie faktycznie wiedział o incydencie sody aż po fakcie. Powiedziano mi, że 7-Up (lub prawdopodobnie Pepsico) ma umowę w całym mieście, aby zapewnić vending, więc możliwe jest, że giveaways jak ten jeden jest po prostu częścią umowy. Podzieliłem się z nim moimi obawami, a on powiedział, że rozumie. Mam nadzieję, że pomyśli o tych obawach, jeśli będzie miał wybór, aby odmówić tych nagród w przyszłości.

Firmy produkujące napoje gazowane twierdzą, że nie kierują ich do małych dzieci. Dlaczego więc Pepsico przyszło na nasze boiska piłkarskie w sobotę rano, gdzie średnia wieku graczy wynosi około siedmiu lat? I czy ten rodzaj podstępnego marketingu - próba przyciągnięcia młodych ludzi do czegoś, co jest szkodliwe dla ich zdrowia - przypomina wam coś jeszcze?

Nic dziwnego, że aktywiści zdrowotni nazywają przemysł napojów bezalkoholowych Wielką Sodą. Ponieważ wydaje się, że są oni bardzo podobni do Big Tobacco. I na pewno nie pozwolilibyśmy im na boiska do piłki nożnej w sobotnie poranki, prawda?